Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław. Trasa tramwajowa w kierunku Sępolna bez projektantów. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wrocław. Trasa tramwajowa w kierunku Sępolna bez projektantów. Dlaczego?
Fot. Marek Księżarek / wroclaw.plSkrzyżowanie ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego
MPK Wrocław otworzyło niedawno oferty na przebudowę ul. Mickiewicza. Zaproponowane oferty okazały się na tyle drogie, że spółka unieważniła postępowanie. To oznacza na pewno opóźnienie w planowanych remontach miejskich torowisk. 

Poszukiwania firm, które opracują dokumentację projektową dla przebudowy torowiska na ul. Mickiewicza, MPK Wrocław rozpoczęło jeszcze w wakacje. Miejski przewoźnik dawał blisko rok na jej wykonanie, ale to na pewno odwlecze się w czasie.

Dokumentacja na Mickiewicza. W budżecie zaledwie 600 tys. zł

Oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej wspomnianego odcinka zostały otwarte we wtorek, 26 sierpnia. Zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:

  • CONE AMG Sp. z o.o. z Krakowa: 1,14 mln zł,
  • Progreg Sp. z o.o. z Warszawy: 1,64 mln zł,
  • Databout Sp. z o.o. z Warszawy: 2,66 mln zł.
MPK Wrocław przeznaczyło na to zamówienie 621,4 tys. zł – w tym prace sieciowe to koszt 221,4 tys. zł. Oznacza to, że żadna z ofert nie mieści się w założonym budżecie. Bowiem do najtańszej trzeba byłoby dołożyć ponad pół miliona złotych. Jednak już dwa dni po otwarciu ofert miejski przewoźnik zdecydował się unieważnić cały przetarg. Zaskoczenia nie było, bo powodem znaczne przekroczenie budżetu określonego przez zamawiającego.

Jakie założenia dla przebudowy Mickiewicza we Wrocławiu?

Przypomnijmy, że inwestycja MPK na ul. Mickiewicza ma obejmować zarówno jezdnię, torowisko, jak i ciągi piesze przy przebudowanych przystankach. Do wymiany jest 3140 m toru pojedynczego. Odcinek Wajdy – Wystawowa oraz skrzyżowanie z ul. Kopernika mają mieć nawierzchnię betonową. Natomiast odcinki Wystawowa – Kopernika oraz Kopernika – Paderewskiego zostaną wykonane jako tzw. zielone torowiska.


Wyświetl większą mapę

Przy wszystkich wyjazdach z posesji przecinających torowisko zaplanowano wzbudzaną sygnalizację. Ponad 20 słupów podtrzymujących siec trakcyjną zostanie wymienionych lub wyremontowanych. Uzupełniony ma być także żywopłot.

Jak już informowaliśmy na łamach "Transportu Publicznego", niedawno otwarte zostały oferty na dokumentację torowisk na ul. Teatralnej i Moście Pokoju. Były mocno poza budżetem. Poznaliśmy też wykonawcę projektu dla Wrocławskich Inwestycji trasy tramwajowej na Księże Wielkie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij