MPK Wrocław otworzyło niedawno oferty na przebudowę ul. Mickiewicza. Zaproponowane oferty okazały się na tyle drogie, że spółka unieważniła postępowanie. To oznacza na pewno opóźnienie w planowanych remontach miejskich torowisk.
Poszukiwania firm, które opracują
dokumentację projektową dla przebudowy torowiska na ul. Mickiewicza, MPK Wrocław rozpoczęło jeszcze w wakacje. Miejski przewoźnik dawał blisko rok na jej wykonanie, ale to na pewno odwlecze się w czasie.
Dokumentacja na Mickiewicza. W budżecie zaledwie 600 tys. zł
Oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej wspomnianego odcinka zostały otwarte we wtorek, 26 sierpnia. Zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:
- CONE AMG Sp. z o.o. z Krakowa: 1,14 mln zł,
- Progreg Sp. z o.o. z Warszawy: 1,64 mln zł,
- Databout Sp. z o.o. z Warszawy: 2,66 mln zł.
MPK Wrocław przeznaczyło na to zamówienie 621,4 tys. zł – w tym prace sieciowe to koszt 221,4 tys. zł. Oznacza to, że żadna z ofert nie mieści się w założonym budżecie. Bowiem do najtańszej trzeba byłoby dołożyć ponad pół miliona złotych. Jednak już dwa dni po otwarciu ofert miejski przewoźnik zdecydował się unieważnić cały przetarg. Zaskoczenia nie było, bo powodem znaczne przekroczenie budżetu określonego przez zamawiającego.
Jakie założenia dla przebudowy Mickiewicza we Wrocławiu?
Przypomnijmy, że inwestycja MPK na ul. Mickiewicza ma obejmować zarówno jezdnię, torowisko, jak i ciągi piesze przy przebudowanych przystankach. Do wymiany jest 3140 m toru pojedynczego. Odcinek Wajdy – Wystawowa oraz skrzyżowanie z ul. Kopernika mają mieć nawierzchnię betonową. Natomiast odcinki Wystawowa – Kopernika oraz Kopernika – Paderewskiego zostaną wykonane jako tzw. zielone torowiska.
Wyświetl większą mapę